دسته‌بندی نشده

تاریخچه ساعت مچی سیکو سال 1881

تاریخچه ساعت مچی سیکو سال 1881

تاریخچه ساعت مچی سیکو سال 1881

سلام و درود بسیار خدمت همراهان عزیز گالری ایمان واچ ، در کنار شما هستیم برای معرفی تاریخچه ساعت مچی سیکو سال 1881 ، امیدوارم که از این مقاله نهایت استفاده و لذت را ببرید .

شخصی به نام کینتارو هاتوری در سال 1881 یک فروشگاه ساعت و جواهرات را به نام سیکو ( یک کلمه ی ژاپنی به معنای نفیس میباشد ) در توکیو تاسیس کرد ، وی از 13 سالگی بعنوان شاگرد ساعت ساز مشغول به کار بوده و در ساعت فروشی های مختلفی همچون ساعت فروشی کوبایاشی که توسط سیجرو ساکورای ( تکنسین متخصص ) اداره میشد ، کار کرده است .

او درواقع نحوه فروش و تعمیر ساعت ها را از ساعت فروشی کامدا در نیهونباشی و ساعت فروشی ساکاتا در اوئنو یاد گرفته است .

در حین تاسیس کمپانی سیکو ، ساعت سازان بسیاری در توکیو ، اوزاکا و ناگویا مشغول مطالعه و تولید ساعت های جیبی برگرفته از محصولات غربی بودند ،عمده فروشان ژاپنی باید تمام ساعت هایی که وارداتی هستند از شرکت های تجاری خارجی که مستقر در یوکوهاما ، کوبه و سایر منطقه های بندری خریداری کنند .

تاریخچه ساعت مچی سیکو سال 1881

هاتوری در سال 1885 معامله های مستقیم با شرکت های تجاری خارجی در شهرک یوکوهاما را استارت زد ، در واقع او بر عمده فروشی و خرده فروشی ساعت ها و ماشین آلات غربی که وارداتی بودند متمرکز بود .

در تمام طول ها کینتارو هاتوری با چندین شرکت خارجی همکاری نزدیکی را به وجود آورد و اجازه داده شد که ساعت ها و ماشین آلات وارداتی انحصاری را به دست آورد .

شرکت هاتوری به دلیل کمبود ساعت های وارداتی که در هیچ یک از مناطق ژاپن یافت نمیشد ، محبوبیت بسیاری را پیدا کرده بود . وی روز به روز پیشرفت میکرد و موفقیت های بسیاری را کسب نمود و همین باعث شد که فروشگاه خود را به خیابان اصلی توکیو یعنی گینزا منتقل کند ، که تا به امروز نیز در همین منطقه است .

10 سال پس از تاسیس سیکو در سال 1891 ، هاتوری 31 ساله بعنوان عضو اتاق بازرگانی توکیو و مدیر انجمن ساعت سازان توکیو انتخاب شد .

هاتوری سال 1892 شوع به تولید ساعت هایی با نام سیکوشا کرد که به معنای ( خانه ای از کار بدیع ) می باشد .

سیکو در سال 1895 اولین ساعت جیبی خود و در سال 1913 اولین ساعت مچی خود و در سال 1924 اولین ساعت با برند سیکو را منتشر کرد. و اما ساعت جیبی سیکو در سال 1929 بعنوان ساعت رسمی برای رانندگان راه آهن دولتی ژاپن پذیرفته شد .

تمام ساعت های نظامی برای سربازان ژاپنی توسط سیکو در جنگ جهانی دوم تولید شد که تا سال 1938 سالیانه 1.2 میلیون ساعت تولید کرد . در طول جنگ بدلیل کمبود مواد خام بخش عظیمی از تولید سیکو به سمت ابزارهای داخل کشتی و برای هواپیماها و کشتی های نظامی سوق داده شد .

و اما سیکو در سال 1964 اولین ساعت کرنوگراف خود را در ژاپن و در سال 1965 اولین ساعت غواصی را در ژاپن منتشر نمود .

در سال 1967 سیکو مقام دوم را در دقت ساعت در مسابقات رصد خانه نوشاتل به دست آورد بود و رقابت ها پس از آن سال لغو شد و اما در سیکو در مسابقه رصدخانه ژنو با امتیازی 58.19 مقام اول را در سال 1968 به دست آورد و از تمام رقابت ها جلو افتاد .

شرکت های سوئیسی مقام اول تا سوم را در حرکات کوارتز را بدست آورد بودند و سیکو نیز مقام چهارم تا دهم را به دست آورد .

تاریخچه ساعت مچی سیکو سال 1881

سیکو اولین ساعت کوارتز تولیدی جهان را در سال 1969 را معرفی نمود . در ابتدای معرفی ، قیمتش با یک ماشین مدل متوسط یکی بود و بعدا سیکو اولین کرنوگراف کوارتز را معرفی کرد .

در سال 1982 اولین ساعت مچی تلویزیون جهان ، در سال 1983 اولین ساعت مچی ضبط صدا ، در سال 1984 اولین ساعت مچی با عملکرد کامپیوتر را انتشار داد . در سال 1980 نیز اولین کوارتز خودکار را با ویژگی های خود انرژی زای ساعت اتوماتیک را با دقت کوارتز ترکیب کرد را منتشر کرد . در واقع این ساعت به طور کامل توسط پوشیدن روزمره نیرو میگرفت .

و اما برای محبوبیت بیشتر در سال 1991 ساعت ها به نام سیکو کینتیک مجددا عرضه شدند .

ساعت های سیکو در ایالات متحده توسط جواهر فروشان خوب و بزرگ و همچنین 19 فروشگاه از سیکو فروخته میشود .

و اما بدانیم که سیکو دستگاه های الکترونیکی نیز تولید میکند که در طول دهه 1980 این شرکت طیف قابل توجهی از سینت سایزرهای دیجیتال را برای استفاده در موسیقی الکترونیک تولید کرده است که امروزه بخش موسیقی مترونوم ها و دستگاه های تنظیم را تولید میکند .

سیکو اولین ساعت کوارتز جهان را بعنوان سیکو کوارتز آسترون در 25 دسامبر سال 1969 منتشر کرد که نشان دهنده ی آغاز انقلاب کوارتز میباشد .
این ساعت از یک نوسان ساز کریستالی برای دقت استفاده میکند ، جایی که کریستال وقتی ولتاژ به آن اعمال میشود ، لرزش ثابتی را به وجود می آورد . در طول ده سال توسعه در سیکوشا ، سیکو موفق شد قطعات بسیاری را به وجود آورد که کاربرد های قابل قبول کوارتز را در ساعت های مچی امکان پذیر کند .

این ساعت از یک نوسان ساز کریستالی برای دقت استفاده میکند ، جایی که کریستال وقتی ولتاژ به آن اعمال میشود ، لرزش ثابتی را به وجود می آورد .در طول ده سال توسعه در سیکوشا ، سیکو موفق شد قطعات بسیاری را به وجود آورد که کاربرد های قابل قبول کوارتز را در ساعت های مچی امکان پذیر کند .

با این وجود سیکو حق ثبت اختراع قطعات منحصر به فرد را نداشت ، و اما سیکو اولین ساعت کوارتز ال سی دی با صفحه نمایش دیجیتال شش رقمی را در سال 1973 معرفی کرد . و همچنین ساعت دوقلو کوارتز را برای بررسی اثر دما بر فرکانس نوسانگر کریستال کوارتز در سال 1975 عرضه کرد که محدودیت هایی در دقت ساعت های کوارتز ایجاد میکرد .

سیکو یک کریستال دوم را در ساعت قرار میداد تا با پردازنده هایی مرتبط باشد که تغییر دما را تشخیص داده و نشان دهد و به نوسانگرهای اصلی سیگنال دهد . نتیجه این بود که بهبود بسیار زیاد در دقت ساعت از پنج ثانیه در ماه به پنج ثانیه در سال بوده است .

جهت مشاهده و خرید تمامی مدل های ساعت گالری ایمان واچ اینجا کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *